مقاله/ ارتباط آگاهی واجشناختی و لکنت
عنوان مقاله: آگاهی واج شناختی در کودکان دچار لکنت و بدون لکنت 8-4 سال شهر تهران |
نویسندگان: غفاری سیده زهره, شاه بداغی محمدرحیم*, جلایی شهره |
چکیده: زمینه و هدف: از دیدگاه رشدی، ارتباط بین زبان و لکنت به دلیل این که به طور کلی شروع لکنت هم زمان و منطبق است با دوره سریع رشد زبانی کودکان، موضوع قابل توجهی است. آگاهی واج شناختی نمونه ای از عملکرد زبانی است که هم زمان با زبان رشد می کند و زیربنای مهارت های گفتاری و شنیداری است. هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین لکنت و آگاهی واج شناختی و توجه به این مهارت در روند ارزیابی و درمان لکنت بود. |
کلید واژه: کودکان لکنتی، آگاهی واج شناختی، کودکان غیرلکنتی |